DOLAR
34,4801
EURO
36,2396
ALTIN
2.960,37
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
18°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
8°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C

Cyberpunk 2077 ile DLSS Momentumu Başlıyor!

Heyecanla beklenen, Cyberpunk 2077’nin Ray Tracing: Overdrive Modunun ön izleme lansmanı bugün gerçekleşiyor! GeForce RTX 40 Serisi sahipleri, DLSS 3 Frame Generation’ın gücü sayesinde oyundaki performansı katlayabiliyor.

Cyberpunk 2077 ile DLSS Momentumu Başlıyor!
11.04.2023 20:50
226
A+
A-

Heyecanla beklenen, Cyberpunk 2077‘nin Ray Tracing: Overdrive Modunun ön izleme lansmanı bugün gerçekleşiyor! GeForce RTX 40 Serisi sahipleri, DLSS 3 Frame Generation’ın gücü sayesinde oyundaki performansı katlayabiliyor. Ayrıca Everspace 2 ve LEAP kısa bir süre önce DLSS 2 desteğiyle erken erişime açılırken Like a Dragon: Ishin!‘in DLSS 2 performans desteği almasıyla DLSS Momentumu hız kesmeden devam ediyor.

Tam Işın İzlemeyle Şehri Aydınlat

CD PROJEKT RED imzalı Cyberpunk 2077, halihazırda teknolojik olarak en gelişmiş oyunlardan biri olarak tanımlanıyor. Oyun, geleceğin muazzam şehrini inanılmaz ayrıntılarla canlandırmak için çeşitli ışın izleme teknikleri kullanıyor. Şimdiyse, Cyberpunk 2077, yol izleme olarak da bilinen tam ışın izlemeyi tanıtan Ray Tracing: Overdrive Mode’un teknoloji ön izlemesini yayınlayarak çıtayı bir kez daha yükseltiyor.

Cyberpunk 2077’s Ray Tracing: Overdrive Mode’un teknoloji ön izlemesi, tam ışın izlemenin geleceğine kısa bir göz atmamızı sağlıyor. Tam ışın izleme geliştirmeleri, düzeltmeleri ve performans optimizasyonları içinse CD PROJEKT RED ile çalışmalar devam ediyor. 

Yansımalar, gölgeler, ortam perdeleme ve çok daha fazlası sizin için iyileştiriliyor ve video oyun grafiklerinin geleceği hakkında bir fikir vermeye devam ediyor. Cyberpunk 2077, GeForce RTX oyuncularının performansını artırmak için NVIDIA DLSS 3’ü kullanıyor ve tam ışın izlemeli bir şehrin görkemini deneyimlemeye olanak tanıyor. 

CD PROJEKT RED’le RTX Hakkında 

Yeni mod hakkında daha fazla bilgi edinmek için CD PROJEKT RED Başkan Yardımcısı ve Küresel Sanat Direktörü Jakub Knapik ile yapılan röportaj kapsamında Cyberpunk 2077 Ray Tracing: Overdrive Mode makalemizi ziyaret edebilir veya röportaj videosunu izleyebilirsiniz. 

Işın İzleme ve DLSS’in Serüveni

2018’de NVIDIA, birinci nesil GeForce RTX grafik kartlarının piyasaya sürülmesiyle bir oyun devrimi başlattı. İlk oyunların piyasaya sürülmesinden bu yana, gerçekçi olmayan aydınlatmalar ve gölgeleri, yansımaları ve diğer eşyaları canlandırmak için çeşitli hileler kullanılıyordu. GeForce RTX, gerçek zamanlı ışın izlemeyle  birlikte geliştiricilerin yansımaları ve aydınlatmayı gerçekçi bir şekilde işlemesine olanak tanındı. Bu sayede oyunlar çok daha sürükleyici ve eğlenceli hale geldi. Ve geliştirilen DLSS 1.0 ile NVIDIA, oyuncuların kare hızlarını yükseltmesi için ezber bozan bir yeni yol keşfetti.

2018 yılında yalnızca 4 adet RTX destekli oyun bulunuyordu ve GeForce RTX oyuncularının %37’si ışın izlemeyi; %26’sı  da DLSS 1.0’ı etkinleştirmişti.

Bundan beş yıl sonra NVIDIA, GeForce RTX 40 Serisi grafik kartlarının piyasaya sürülmesiyle 3. nesil RTX’ini tanıttı. Şimdi, DLSS 3, 30 oyunda yapay zeka ile hızlandırılmış Frame Generation’la performansı artırıyor. DLSS 2, 280’den fazla oyun ve uygulamada kare hızlarını, çoğu zaman yerel çözünürlüklü TAA işlemeden daha iyi olmasa da neredeyse aynı derecede yüksek görüntü kalitesiyle sunuyor. NVIDIA Reflex, 70’in üzerinde oyunda daha keyifli bir deneyim için sistem gecikmesini azaltıyor.

Shader Execution Reordering (SER), Opacity Micromaps (OMM), NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI), ve RTX Global Illumination (RTXGI) gibi yeni teknolojiler, geliştiricilerin yüksek kare hızları ve çok daha az çabayla inanılmaz efektler oluşturmasını mümkün kılıyor. 

Oyuncular arasında, RTX’in kaydettiği büyük ilerlemeler iyi biliniyor ve en güncel entegrasyonlar, RTX sahiplerinin çoğunluğu tarafından kullanılıyor. Milyonlarca GeForce RTX masaüstü GPU sahibinden 40 Serisi oyuncuların %83’ü ışın izlemeyle yüksek performans elde ediyor. 40 Serisi oyuncuların %79’u RTX özellikli oyunlarda DLSS ile performansını katlıyor.

Işın izleme ve DLSS’in popülaritesi artması ve hızla benimsenmesiyle, oyuncuların %28’i tarafından kullanılan 4K ve GeForce RTX 40 Serisi masaüstü bilgisayar GPU sahiplerinin %62’si tarafından kullanılan 144 Hz+ yüksek hızlı oyun monitörleri gibi diğer gelişmeleri ve teknolojileri geride bıraktı.

DLSSte Hep Daha Fazlası Var!

  • Everspace 2, DLSS 2 desteğiyle erken erişime açıldı (şuan erişime açık)
  • High on Life DLSS 2 yükseltmesi aldı (şuan erişime açık)
  • LEAP DLSS 2 desteğiyle erken erişime açıldı (şuan erişime açık)
  • Like a Dragon: Ishin! DLSS 2 yükseltmesi aldı (şuan erişime açık) 

280’in üzerinde DLSS destekli oyun ve uygulama ileNVIDIA DLSS’nin hızlı bir şekilde benimsendiği inkar edilemez. DLSS 3 şu anda piyasaya sürülen 30 oyunda daha hızlı performans sağlıyor; bu, DLSS 2’nin piyasaya sürüldüğü ilk 6 aydaki verileriyle karşılaştırınca DLSS 3 için 7 kat daha hızlı bir benimsendiğini gösteriyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı