DOLAR
34,5252
EURO
36,4191
ALTIN
2.963,85
BIST
9.136,84
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
9°C
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
11°C

Bergama Antik Kenti dijital ortamda yeniden inşa edildi

Bergama Antik Kenti dijital ortamda yeniden inşa edildi
01.08.2024 13:56
12
A+
A-

İstanbul Bilgi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencileri Kaan Gökdere ve Mert Mengilli, Prof. Dr. Ahmet Denker’in danışmanlığında Bergama Antik Kenti’ni dijital ortamda yeniden inşa etti

 

İstanbul Bilgi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencileri Kaan Gökdere ve Mert Mengilli Prof. Dr. Ahmet Denker danışmanlığında tasarladıkları proje ile Bergama Antik Kenti’ni dijital ortamda 3 boyutlu olarak yeniden inşa etti. Prof. Dr. Ahmet Denker ve öğrencileri bu projeyle Bergama’nın tarihi ve kültürel zenginliklerinin modern teknoloji kullanılarak tekrar hayata döndürülmesini sağladı.

 

Proje kapsamında Bergama’nın tarihi dokusu ve mimari yapısı en ince ayrıntısına kadar araştırılarak elde edilen verilerle dijital bir model oluşturuldu. Antik kentleri ilk inşa edildikleri günkü gibi tasavvur etmeyi, Helenistik çağdaki ihtişamını dijital ortamda titizlikle yeniden canlandırmayı amaçladıklarını belirten Denker, projeyle ilgili şunları söyledi:

 

“Bu projedeki ana amaç, mevcut tarihsel verilerden yola çıkarak antik kentleri orijinal halleriyle dijital olarak yeniden yaratmaktı. Öğrencilerimiz Kaan ve Mert, arkeolojik ve tarihsel verilerden yola çıkarak Bergama antik kentinin detaylı 3D modellerini oluşturdu. Bu yöntem, tarihsel bilgilerin görsel olarak daha anlaşılır hale gelmesini ve geleceğe aktarılmasını sağlıyor. Kentin mimari yapısını ve günlük yaşamını daha iyi anlamamıza imkân veren bu modeller, dijital rekonstrüksiyon, arkeologlar ve tarihçiler için önemli bir kaynak olmanın yanı sıra, turizm sektörü için de yeni fırsatlar sunuyor.”

 

İstanbul Bilgi Üniversitesi olarak antik kentlerin dijital rekonstrüksiyonu projeleriyle kültürel mirasın korunmasına ve tanıtılmasına katkıda bulunmaya devam edeceklerini belirten Prof. Dr. Ahmet Denker, sözlerine şunları da ekledi: “Tarih ve teknolojiyi bir araya getiren bu projeler, geçmişin izlerini modern dünyaya taşımakta önemli bir rol oynuyor. Ayrıca, üniversitemiz bu tür projelerle öğrencilerin hem teknik hem de akademik becerilerini geliştirmelerini destekliyor.”